Viva SIM Card Collection

I went to collect a Viva SIM card after receiving an SMS requesting me to go to the Mishref Showrooms (Ard Al-Ma3ari’6), but it was incredibly crowded.

Crowds outside of Viva in Mishref Showroom

The place was packed with people. Especially foreign workers.

Viva entrance at Mishref Showrooms

It was obvious that getting in would be a hassle, so I called 102 (Viva’s hotline) and learned that I could go to Souq Sharq instead. Once there, there was only one person in line and all I had to do was spend 5 minutes filling out their form. Their subscription fee was KD 15, and I was told that their pricing is 30 fils per minute during off-peak, and up to 59 fils per minute during peak hours. The Prepaid plans will be distributed next week.

32 thoughts on “Viva SIM Card Collection

  1. I’m not sure about all these services yet because e haven’t seen it in action.. its good that they are roughing the feathers of our telecom companies but still we need to see what they do over the coming weeks and how they survive..

    i remember wataniya when they first came out and how many mistakes they made with people’s invoices..

    If their roaming charges are that low, I will pick up a Viva number just for roaming!

    • Marzouq, From my understanding, their roaming charges are low only if you talk with other Viva (or STC) subscribers.

      Laialy, What are you waiting for? It’s free for 3 months! :)

      Shaymaa, Yeah, I see what you mean. I’ll see if I can add it to the poll.

      Neoark, Yeah, VIP people ;)

      Nemo, yea changing requires too much effort for something that already works. :P

      Khalid, yup! Just different names.

      Cr8ivia, precisely! :D

      Ahmad Amer, They just started. I’m sure they’ll be sorted out in a month’s time once or so.

      Fayir, LOL it’s alright ;P

      neoark, STC is Saudi Telecom Company. Check their website.

      Ansam, go to Sharg or Eurika branches to avoid crowds.

  2. I got the SMS, thank you for making it easier – I will pick it up from Sharq. In the poll you have two neg and one pro-viva answer – where is the neutral? I vote, “I am excited to try this new service, seems promising” (but I can live without it, lol.)

  3. it is STC.. enu STC is the mother company.. People who didnt pay a single KD will pay extra 18 KDs on their next bill..15 for the SIM card [which seems VERY expensive btw + 3 KDs monthly subscription] ..
    Viva is still messy, why dont they put any thing useful on the website ?! prices for example !!

  4. I called viva and asked them about the (3 months free) apparently it only works only with viva lines!!! iam so pissed now, I called many people….

    Viva 3G:
    APN: viva
    USER: (blank)
    PASS: (blank)

    1 fils= 1kb

  5. Viva launched too soon…big lines on the shops, system not working…and the free calls are only viva to viva…I am definetly keeping my Wataniya line

  6. فيفا تعيد الاعتبار إلى هاتف المنزل

    تنفس المشتركون الصعداء بعد تشغيل شركة viva وبدء خدماتها في الكويت، وفك الحصار المطبق عليهم ماديا بفعل الاحتكار من قبل شركات الهواتف المحلية.
    «جاء الفرج مع فيفا»…

    هذه العبارة تداولتها بشكل كبير طوال اليومين الماضيين ألسنة الكثير من المشتركين الذين يعانون احتكار المكالمات والأرقام، وحتى التحكم في التسعيرة التي غالبا لا يعلمون عنها شيئا، فباتت شركة الاتصالات الثالثة حديث الشارع بلا منازع، لدرجة أنها تفوقت على كثير من الأحداث المحلية وأبرزها الأوضاع السياسية غير المستقرة «المتكهربة» منذ أسابيع، واستطاعت «فيفا» أن تفعل ما عجزت عنه شركتا الاتصالات خلال سنوات من الخدمة، والدليل تسابق الجمهور من مختلف الفئات والجنسيات الى حجز أي رقم بغض النظر إن كان ذهبيا أو فضيا أو برونزيا، وسواها من المسميات التي لا تضيف شيئا جديدا، بهدف الاستفادة من الخدمات الجديدة التي حوّلت الحلم إلى حقيقة.

    ما يثير الدهشة والاستغراب معا الخطوة التي أقدمت عليها الشركتان والمتمثلة في الاعلان عن استقبال المكالمات الواردة بالمجان، إذ يبقى التساؤل: «أين كانت هذه الخطوة قبل بدء تشغيل فيفا؟!»، علما بأن الشركة الثالثة لم تضع حدا لخدماتها الجديدة للسيطرة على السوق المحلي بشكل أكبر، خصوصا مع الاعلان عن المكالمات المجانية لمدة ثلاثة أشهر متواصلة، وهي خدمة بالتأكيد سيلجأ إليها ويستفيد منها بالدرجة الأولى «المغازلجية» الذين أيقنوا أن الحل وصل على طبق من ذهب مع «فيفا»!

    والحال أن التنافس بين الشركات الثلاث سيعيد بما لا يدع مجالا للشك الاعتبار إلى هاتف المنزل الذي هجره الجميع منذ سنوات، ما يؤكد أن المكالمات الواردة من الهاتف الأرضي ستستقبل بكل رحابة صدر، بعد أن كانت تتسبب في «ضيقة خلق» من يتحمل تكاليف المكالمة، بمعنى أن وزارة المواصلات ستجد نفسها مستفيدة من الاقبال على المكالمات الهاتفية الأرضية، والجميع سيستقبل المكالمات الواردة من دون تردد!

    بما أن «فيفا» أعادت الاعتبار لعالم الاتصالات بشكل غير مسبوق، وفتحت المجال لجميع الشركات لتقديم أفضل خدماتها، وبالتالي المستفيد الأول هو المشترك الذي تحمّل الكثير من الأموال الطائلة لسنوات لأكثر من عقد من الزمن، يبقى حلم الشارع الرياضي الكويتي أن يعيد الاتحاد الدولي لكرة القدم «فيفا» البسمة لمحبي «الأزرق»، خصوصا أن تشابه الأسماء ربما يساهم بطريقة أو بأخرى في نقل العدوى والفرحة الى الجمهور الكويتي الذي طال انتظاره للفرح الذي «هجر الديرة» بلا عودة!

  7. If you paid viva for 15KD to get the line it will work as soon as possible, but if you get the line for free it work on january.

    people who got the monthy subscription may later choose to switch into pre-paid in after 3 months..

    * I have a viva line working on an iphone 3G (2.2 jailbroken), it is working fine and 3G/Edge network is working!! the problem is the carrier network ID name is showed up as numbers (ex: 0249 instead of Viva KW)

  8. i think it might bring change in the communication network in kuwait
    if one more communication network comes in kuwait i am sure the calling rates might go quite cheapp

  9. لم يعد من المناسب الاحتكار فى ظل السوق المفتوح والمنافسة الحرة فهنيأ لنا وشكرا لكم نترقب مزيد من التقدم والازدهار باذن الله

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s